Tuesday, October 16, 2018

مقاصد دیدنی در جاده چالوس





اگر اهل طبیعت گردی هستید، طبیعت بکر و زیبای جاده چالوس را از دست ندهید و در روزهای بارانی و مه آلود فصل قشنگ پاییز به این خطه جذاب سفر کنید و از آن لذت ببرید. جاده چالوس یکی از زیباترین جاده های ایران است و مقاصد دیدنی زیادی را درون خودش جای داده است.  
برای سفر کردن به این جاده کوهستانی و زیبا فقط کافی است یک اتومبیل در اختیار داشته باشید، با اجاره خودرو تهران می توانید یک ماشین لوکس و خارجی را اجاره کنید و در این فصل زیبا با امنیت و اطمینان خاطر یک سفر به یاد ماندنی را پشت سر بگذارید. شرکت های اجاره ماشین زیادی در تهران هستند که می توانید از خدمات این گونه شرکت ها بهره ببرید.


kia optima

جاده چالوس جذابیت خاص خودش را دارد که بعد از رسیدن به پل زنگوله می توانید با خوردن یک بستنی قیفی با شیر گاو تازه در این هوای سرد به روحیه تان انرژی ببخشید و از آن پس می توانید شگفتی طبیعت را در این جاده مشاهده کنید و لذت ببرید.

پس از گذشت مدتی به یک کوه خیلی بلند می رسید که بلندتر از بقیه کوه های اطرافش می باشد که در تمام فصل های سال پوشیده از برف است که به آزاد کوه معروف است و مسیر دسترسی به این کوه زیبا گذر از روستاهای الیکا، نسن و پیل است. در بین راه می توانید به گنبد سبز رنگ مشرف شده در بالای تپه ها که امامزاده طیب و طاهر نام دارد بروید و پس از زیارت آن به راهتان ادامه دهید. در این فصل از سال می توانید محو تماشای نقاشی زیبای درختان زرد و نارنجی شوید و در اواسط این فصل، پاییز تمامی درختان را برهنه می کند و زیبایی این جاده دوچندان می شود.  
 بعد از گذشت نیمی از مسیر به کنودان می رسید که آش های معروف آن زبان زد خاص و عام شده است و می توانید از آش دوغ و آش رشته این محدوده استفاده کنید و با خوردن آن کمی خود را گرم کنید.
آسمان شب های آبادی یوش مملو از ستاره های زیبا می شوند و فقط باید در یک محدوده خوابید و محو تماشای این ستارگان شد، همچنین می توانید با یک صبحانه که شامل پنیر، کره و سرشیر محلی است از رختخواب خود دل بکنید.


No comments:

Post a Comment